• main_participate.jpg
  • main_participate.jpg
  • main_participate.jpg
  • main_participate.jpg

Loyal fans prove ‘Passion Drives Our World’

  •          
 

 The Qatar Foundation ‘Passion Drives Our World’ competition, which took place in April, attracted avid football fans from across the world. Contestants seized upon the opportunity to participate in the competition, and to celebrate the organisation’s ongoing partnership with FC Barcelona. A magnificent first prize was on offer, allowing the winner to travel with the FCB team to their Champions League semi-final tie away at Bayern Munich.

The competition attracted exceptional worldwide interest, with almost nine million people visiting Qatar Foundation’s website and social media pages in only two days. Enthusiastic fans from more than 70 countries posted their images in front of well-known landmarks around the world.

The challenge, which ran for 60 hours, was a phenomenal success and the global resonance of the partnership between Qatar Foundation and FCB is clearly showcased in all the wonderful pictures submitted. Representatives from Sweden, South Africa, Australia, Brazil and many other nations took part by holding up the Qatar Foundation – FCB ‘Passion Drives Us All’ banner.

A prize draw took place at Qatar Foundation’s headquarters, and Lucia Domville from New York City was announced as the lucky winner.

In recognition of the contest’s international significance, Qatar Foundation also awarded a special prize for the image taken furthest from Doha. The winner was Juan Carlos Ocampo Renowitzky, who sent in a picture capturing the Palacio de la Moneda in the Chilean capital Santiago, an incredible 14,428 kilometres from Qatar’s capital city.

Qatar Foundation would like to acknowledge the efforts of the local and international community by displaying the outstanding qualifying images on an interactive map that has been designed to demonstrate that ‘Passion Drives Us All’. Click on each country to view the corresponding images.

Loyal fans prove ‘Passion Drives Our World’

Thousands of eager fans from around the world have brought to light the global significance of the ‘Passion Drives Our World’ competition. In recognition of its many passionate supporters, Qatar Foundation is proud to showcase their images in an interactive map.

QF and FCB make dreams come true

Recently, Qatar Foundation has given competition winners the once-in-a-lifetime opportunity to travel with the FCB team to away games, before watching their heroes playing live. Stay tuned for news of more exciting FCB-related contests!

Qatar Foundation – FCB Fan Zone

Through various outreach programs, Qatar Foundation (QF) and FCB have helped to give younger generations the opportunity to tap into their unlimited potential and find ways to enrich their communities.

From Kathmandu to Qatar Foundation

Two years ago, FCB fan Aayush Karki had never even heard of Qatar Foundation (QF). But when the partnership with FCB was announced, it became his dream to come and study at Carnegie Mellon University in Qatar.

To find out more about the partnership between Qatar Foundation and FC Barcelona, visit our social media channels on Facebook, Twitter, Instagram and YouTube. We regularly update these with photos, videos, events and competitions.

الجماهير الوفية تثبت بأن "الشغف يقود عالمنا"

  •          
 

استقطبت مسابقة "الشغف يقود عالمنا" التي نظمتها مؤسسة قطر في إبريل الماضي، عشاق كرة القدم من مختلف أنحاء العالم، وشكلت هذه المسابقة فرصة مميزة للاحتفال بالعلاقة المستمرة بين مؤسسة قطر ونادي برشلونة الإسباني لكرة القدم. وكانت الجائزة الأولى عبارة عن رحلة شاملة إلى مدينة برشلونة ومرافقة لاعبي نادي برشلونة في رحلتهم إلى ألمانيا، ومشاهدة مباراتهم أمام نادي بايرن ميونيخ الألماني ضمن مباريات بطولة دوري أبطال أوروبا.

وجذبت المسابقة اهتماما دوليا بمؤسسة قطر، حيث زار ما يقارب 9 ملايين شخص الموقع الإلكتروني للمؤسسة، وصفحاتها على مواقع التواصل الاجتماعي خلال يومين فقط، وقدم مشاركون من أكثر من 70 دولةً من حول العالم صورهم التي التقطوها أمام معالمَ معروفة في بلدانهم، وذلك بهدف الفوز بجوائز المسابقة.

وأجري سحب القرعة في المقر الرئيسي لمؤسسة قطر، حيث فازت السيدة لوتشيا دومفيلي من مدينة نيويورك الأمريكية بجائزة المسابقة اللأولى.

ولقيت المسابقة التي استمرت لمدة 60 ساعة، أصداء واسعة ونجاحا باهرا، إذ عكست صور المشاركين الحاملين شعار "شغفنا طريق النجاح"، الدور الكبير الذي تمثله الشراكة بين مؤسسة قطر والنادي الكاتالوني.

كما كرمت مؤسسة قطر السيد خوان كارلوس أوكامبو رينوتيزكي، لكونه يقطن أبعد نقطة عن العاصمة الدوحة على سطح الأرض, حيث قدمت له قميص نادي برشلونة الموَقع من نجوم الفريق، والتقط خوان صورته في مدينة سانتياغو في تشيلي، التي تبعد 14,428 كيلومترا عن الدوحة.

وتود مؤسسة قطر أن تبرز جهود مجتمعها المحلي والدولي وذلك بعرض الصور الرائعة التي تأهلت للمسابقة من خلال خريطة تفاعلية تم تصميمها للتأكيد على أن "الشغف يقود عالمنا". اضغط على كل بلد لمشاهدة الصورة التي ارسلت لنا منها.

الجماهير الوفية تثبت بأن "الشغف يقود عالمنا"

شارك الآلاف من مختلف أنحاء العالم في مسابقة "الشغف يقود عالمنا" المميزة والتي لقيت إستحساناً واسع النطاق. و في بادرة لجماهيرها الشغوفة يسر مؤسسة قطر أن تعرض صورهم من خلال خريطة تفاعلية.

مؤسسة قطر ونادي برشلونة يحققان الأحلام

منحت مؤسسة قطر الفائزين في مسابقات فعاليات "منطقة مشجعي فريق نادي برشلونة في مؤسسة قطر" وغيرها من المسابقات فرصة العمر للفوز برحلة إلى مدينة برشلونة الرائعة، وزيارة متحف النادي، وفرصة للقاء لاعبي نادي برشلونة لكرة القدم.

من كاتماندو إلى مؤسسة قطر

قبل عامين، لم يكن مشجع برشلونة النيبالي أيووش كاركي قد تناهى إلى مسامعه شيء عن مؤسسة قطر. وبعد الإعلان عن شراكة المؤسسة مع نادي برشلونة الإسباني لكرة القدم، أصبح حلم أيووش أن يسافر إلى الدوحة للدراسة بجامعة كارنيجي ميلون في قطر.

منطقة مشجعي فريق نادي برشلونة في مؤسسة قطر

سعت مؤسسة قطر ونادي برشلونة لكرة القدم من خلال طائفة متنوعة من برامج التواصل إلى مساعدة جيل الشباب ومنحهم الفرصة لإطلاق العنان لقدراتهم اللامحدودة والبحث عن سبل جديدة لإثراء مجتمعاتهم.

لمعرفة المزيد عن الشراكة بين مؤسسة قطر ونادي برشلونة لكرة القدم، يرجى زيارة صفحاتنا في مواقع التواصل الاجتماعي، فيسبوك وتويتر، وإنستغرام ويوتيوب، والتي نقوم بتحديثها بالصور ومقاطع الفيديو وأخبار الفعاليات والمسابقات بصورة مستمرة.

Los fans prueban que La Pasión Mueve Nuestro Mundo

  •          
 

El concurso ‘La Pasión Mueve Nuestro Mundo’ de Qatar Foundation, que tuvo lugar en abril, atrajo a entusiastas aficionados al fútbol de todo el mundo. Los concursantes aprovecharon la oportunidad de participar en el concurso y celebrar la actual asociación de la organización con el FC Barcelona. Había en juego un magnífico primer premio, que permitía al ganador viajar con el equipo del FCB al partido de ida de semifinales de Liga de Campeones ante el Bayern en Múnich.

El concurso atrajo un interés mundial excepcional, con casi nueve millones de personas visitando la web de Qatar Foundation y sus páginas en las redes sociales en sólo dos días. Entusiastas aficionados de más de 70 países enviaron sus imágenes frente a conocidos iconos de todo el mundo.

El reto, que se desarrolló durante 60 horas, fue un gran éxito y la resonancia mundial de la asociación entre Qatar Foundation y el FCB se aprecia claramente en todas las maravillosas fotografías presentadas. Representantes de Suecia, Sudáfrica, Australia, Brasil y muchos otros países participaron sosteniendo el cartel de Qatar Foundation – FCB 'A Todos Nos Mueve la Pasión’.

El sorteo se llevó a cabo en la sede central de Qatar Foundation, y Lucia Domville de la ciudad de Nueva York fue anunciada como la afortunada ganadora.

En reconocimiento de la significación internacional del concurso, Qatar Foundation también otorgó un premio especial a la fotografía tomada más lejos de Doha. El ganador fue Juan Carlos Ocampo Renowitzky, que envió una foto del Palacio de la Moneda en la capital chilena, Santiago, a unos increíbles 14.428 kilómetros de la capital de Qatar.

Qatar Foundation quiere reconocer los esfuerzos de la comunidad local e internacional, mostrando las espectaculares imágenes participantes en un mapa interactivo que ha sido diseñado para demostrar que ‘A Todos Nos Mueve la Pasión’. Clica en cada país para ver las imágenes correspondientes.

Los fans prueban que La Pasión Mueve Nuestro Mundo

Miles de fans entusiastas de todo el mundo han puesto de manifiesto la importancia global del concurso ‘La Pasión Mueve Nuestro Mundo'. En reconocimiento a sus numerosos seguidores apasionados, Qatar Foundation se enorgullece de mostrar sus imágenes en un mapa interactivo.

QF y FCB convierten sueños en realidad

A través de varios programas extensivos, Qatar Foundation y el FCB han ayudado a las generaciones más jóvenes ofreciéndoles la oportunidad de aprovechar su potencial ilimitado y ayudándoles a encontrar la manera de enriquecer sus comunidades.

Fan Zone de Qatar Foundation - FCB

A través de varios programas extensivos, Qatar Foundation y el FCB han ayudado a las generaciones más jóvenes ofreciéndoles la oportunidad de aprovechar su potencial ilimitado y ayudándoles a encontrar la manera de enriquecer sus comunidades.

De Katmandu a Qatar Foundation

Hace dos años, Aayush Karki, fan del FCB, no había oído hablar de Qatar Foundation. Tras el anuncio de la asociación con el FC Barcelona, estudiar en la Universidad Carnegie Mellon de Qatar se convirtió en su sueño. Esta película sigue a Aayush desde Nepal ...

Para obtener más información sobre la asociación entre Qatar Foundation y el FC Barcelona, visita nuestros canales en las redes sociales en Facebook, Twitter, Instagram y YouTube. Los actualizamos regularmente con fotos, videos, eventos y concursos.

Els fans proven que ‘La Passió Mou el Nostre Món’

  •          
 

El concurs 'La Passió Mou el Nostre Món' de Qatar Foundation, que va tenir lloc a l'abril, va atreure a entusiastes aficionats al futbol de tot el món. Els concursants van aprofitar l'oportunitat de participar en el concurs i celebrar l'actual associació de l'organització amb el FC Barcelona. Hi havia en joc un magnífic primer premi, que permetia al guanyador viatjar amb l'equip del FCB al partit d'anada de semifinals de Lliga de Campions contra el Bayern a Munic.

El concurs va atreure un interès mundial excepcional, amb gairebé nou milions de persones visitant la web de Qatar Foundation i les seves pàgines a les xarxes socials en només dos dies. Entusiastes aficionats de més de 70 països van enviar les seves imatges davant conegudes icones de tot el món.

El repte, que es va desenvolupar durant 60 hores, va ser un gran èxit i la ressonància mundial de l'associació entre Qatar Foundation i el FCB s'aprecia clarament en totes les meravelloses fotografies presentades. Representants de Suècia, Sud-àfrica, Austràlia, Brasil i molts altres països van participar sostenint el cartell de Qatar Foundation - FCB 'La Passió és el que ens Mou a Tots'.

El sorteig es va dur a terme a la seu central de Qatar Foundation, i Lucia Domville de la ciutat de Nova York va ser anunciada com l'afortunada guanyadora.

En reconeixement de la significació internacional del concurs, Qatar Foundation també va atorgar un premi especial a la fotografia presa més lluny de Doha. El guanyador va ser Juan Carlos Ocampo Renowitzky, que va enviar una foto del Palacio de la Moneda a la capital xilena, Santiago, a uns increïbles 14.428 quilòmetres de la capital de Qatar.

Qatar Foundation vol reconèixer els esforços de la comunitat local i internacional, mostrant les espectaculars imatges participants en un mapa interactiu que ha estat dissenyat per demostrar que 'La Passió és el que ens Mou a Tots'. Clica a cada país per veure les imatges corresponents.

Els fans proven que ‘La Passió Mou el Nostre Món’

Milers de fans entusiastes de tot el món han posat de manifest la importància global del concurs 'La Passió Mou el Nostre Món'. En reconeixement als seus nombrosos seguidors apassionats, Qatar Foundation s'enorgulleix de mostrar les seves imatges en un mapa interactiu.

QF i FCB converteixen somnis en realitat

Recentment, Qatar Foundation ha ofert a guanyadors de concursos l'oportunitat única de viatjar amb el FCB a partits fora de casa, abans de veure els seus herois jugar en directe.

Fan Zone de Qatar Foundation i el FC Barcelona

A través de diversos programes extensius, Qatar Foundation i el FCB han ajudat a les generacions més joves oferint-los l'oportunitat d'aprofitar el seu potencial il•limitat i ajudant-los a trobar la manera d'enriquir les seves comunitats.

De Katmandu a Qatar Foundation

Fa dos anys, l’Aayush Karki, fan del FCB, no coneixia Qatar Foundation. Després de l'anunci de l'associació amb el FCB, estudiar a la Universitat Carnegie Mellon de Qatar es va convertir en un somni. Aquesta pel·lícula segueix a l’Aayush des del Nepal ...

Per obtenir més informació sobre l'associació entre Qatar Foundation i el FC Barcelona, visita els nostres canals a les xarxes socials a Facebook, Twitter, Instagram i YouTube. Els actualitzem contínuament amb fotos, vídeos, esdeveniments i concursos.